پرده بکارت،تصویر،انواع و پارگی پرده بکارت(18)

 

 پرده بکارت

پرده بکارت ، غشاء البکارة ، هایمن،hymen، به زبان لاتین برگرفته از نام الهه عروسی در فرهنگ یونان باستان است. در  زبان فارسی بکارت به مفهوم دوشیزه بودن ، دختری و تازگی استفاده می شود.بکارت در اصطلاح پزشکی به انواع پرده ها گفته می شود. از جمله پرده یا غشایی که قلب را احاطه می کند ولی به دلیل کاربرد بیشتر آن در غشای واژن ، این واژه ، معادلی برای پرده بکارت واژن جا افتاده است.
اما در اصطلاح عموم، پرده بکارت به بافت یا غشای نازکی می گویند که از جنس مخاطی است و ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می پوشاند.

 

انواع پرده بکارت

-پرده بکارت حلقوی : در این نوع ، پرده به صورت حلقه ای دور ورودی واژن را می پوشاند.
-پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی : پرده ای که به اندازه کافی انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است و به هنگام ورود آلت تناسلی پاره نمی شود و یا اینکه به طور جزئی پاره می شود و معمولاً هیچ خونریزی ندارد.
-پرده بکارت تیغه ای یا دو تکه : پرده تیغه ای یا دو سوراخی، پرده ای است که یک تیغه ممتد در طول واژن دارد.
-پرده بکارت غربالی یا مشبک : پرده غربالی یا سوراخ سوراخ، پرده ای است که به طور کامل در عرض مهبل کشیده شده امّا سطح آن سوراخ سوراخ است.
-پرده بکارت بسته یا مسدود : پرده بسته یا پرده بدون سوراخ، پرده ای است که تنها با خروج نوزاد پاره می شود. امّا به صورت خطوط نامنظم گوشتی پیرامون ورودی واژن باقی می ماند. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند. در صورتی که دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود و در نتیجه باعث بروز درد می شود. اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه نمایند تا طی عمل جراحی و ایجاد برش در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.

 

عکس و تصویر پرده بکارت

در زیر شما می توانید عکس پرده بکارت را ببینید .این نمونه ها رایج ترین نمونه ها ی پرده بکارت هستند و لزوما نباید پرده بکارت شما شبیه این عکسها باشد پس نگران نباشید که چرا پرده بکارت من شبیه هیچکدام از این عکسها نیست .

عکس و تصویر پرده بکارت

 

 آسیب و پارگی پرده بکارت

برخی فعالیت ها می تواند سبب پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود. برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت در داخل واژن قرار دارد، پرده بکارت که از جنس دیواره بیرونی واژن می باشد در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد.

برخی فعالیت ها می تواند سبب اسیب و پارگی پرده بکارت شود از جمله :
•    ورزش های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری وکاراته
•    انجام نزدیکی و مقاربت و دخول الت مردانه که از مهمترین عوامل پارگی پرده بکارت میباشد.
•   خود ارضایی همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
•    عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده بکارت مواجه هستند.
•    با احتمال کمتری تصادف نیز میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
•    عملهای لگنی وخیم

 

تشخیص پارگی پرده بکارت 

حالت لبهای کوچک اطراف واژن:
معمولاً حالت لبهای مینور در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که در زن ها این لبه ها آشکارا دیده می شوند. البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این لبه ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر، باز هم حالت این لبه هابسته است.

شکل ورودی واژن:
اگر ورودی واژن شکل ۷ داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده بکارت با دخول الت مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد و حلقوی به ۷۷ تبدیل می شود.

البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت ۷ شکل شوند.

دهانه رحم
دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صددرصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات پزشکی، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، می تواند این حالت را ایجاد کند.

حالت ارتجاعی پرده بکارت
اگر پرده بکارت حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، دچارپارگی می شود، امّا در مقابل، برخی دختران بطور مادرزاد پرده ای حلقوی (قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند)، بنابراین در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.
از طرفی  دربرخی نیز از بدو تولد، پرده ی بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از سکس، از بین رفته است. در نتیجه وجود و توجّه به پرده بکارت، دلیل قطعی مبنی بر اینکه یک دختر قبل از ازدواج،  نزدیکی داشته است، نیست.

شک به سلامت پرده بکارت خود فقط از طریق معاینه پزشک میتوانید اطمینان حاصل کنید و به هیچ عنوان توسط خود فرد قابل تشخیص نخواهد بود.

 

پاره شدن پرده بکارت با انگشت

آیا داخل کردن انگشت به واژن میتواند باعث پارگی یا آسیب بکارت شود ؟من چند وقت پیش انگشتمو از روی کنجکاوی وارد واژنم کردم حالات خیلی میترسم!

پاسخ
با سلام، وارد شدن هر چیزی به داخل واژن میتواند منجر به آسیب بکارت یا پارگی آن شود، حال می خواهد آلت مردانه باشد یا جسم یا استفاده میوه هایی که حالت آلت مردانه را دارند ویا حتی وارد کردن انگشت اما همانطور که ذکر شد احتمال دارد و باید معاینه شوید
پس در پاسخ اجمالی بله این احتمال هست اما اینکه آیا بکارت شما پاره شده یا آسیب دیده ، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید جهت معاینه

 

پارگی پرده بکارت با خودارضایی

آیا پرده بکارت در اثر خود ارضایی خارج واژن از بین می رود؟

سلام،قبلا یه بار به سایتتون مراجعه کرده و سوالمو پرسیدم ولی اینجا هم دوباره تکرار میکنم لطفا راهنماییم کنین،دختری ۲۲ ساله هستم که بسیار به مسائل مذهبی معتقدم ولی حدود ۹ سال پیش از روی ناآگاهی مرتکب عمل زشت خودارضایی شدم سالهای اول حتی نمیدونستم کاری که دارم میکنم خودارضاییه، بعدها هم که فهمیدم دیگه خیلی دیر شده بود و میشه گف که بهش معتاد شده بودم،خیلی سعی کردم ترکش کنم و توبه کنم ولی بازم تکرارش کردم،تا اینکه بالاخره تونستم از ۵-۶ ماه قبل کاملا ترک کنم و توبه امو نشکستم،تو رو خدا ببخشید خیلی خیلی خیلی خجالت میکشم از سوالم، با اینکه توبه کردم ولی عذاب وجدان دارم یعنی بایدم داشته باشم،از طرفیم نگران بکارتمم هستم، معذرت میخوام ولی تا حالا هیچ وقت نشده بود که با هیچ چیزی داخل واژن بشم،به نظرتون سالمم؟؟؟ درضمن اون موقع ها خیلی این کارو انجام میدادم حتی گاهی چند بار در یه روز،لطفا راهنماییم کنین، واقعا معذرت میخوام خیلی ازتون خجالت میکشم،ممنونم اگه کمکم کنین

پاسخ :سلام. عزیزم تا چیزی وارد واژن نشه ،پرده بکارت آسیب نمی بینه . نگران نباش .

 

برای مطالعه بیشتر درباره پرده بکارت روی لینک زیر کلیک کنید:

بکارت،توضیحات کامل درباره پرده بکارت

 

گرداوری:زناشویی پدیده کاشان