تاثیرات گلاب برای تقویت لثه، یبوست و کودکان

 

گلاب برای کودکان

یک متخصص طب سنتی گفت: گلاب خواب‌آور است و برای بچه‌هایی که بی‌قرار هستند, گذاشتن دستمالی که به گلاب آغشته شده است, به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند. همچنین مصرف شیربرنج در بزرگسالان نیز به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند.

 

گلاب برای درمان یبوست

از نسخه زیر نیز به تنهایی میتوانید برای درمان یبوست استفاده کنید:

شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته ۱۵ دقیقه ملایم بجوشانیدپس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید.

**توجه:اگر شدت یبوست زیاد باشد میتوان از هر سه نسخه استفاده نمود. ضمنا طول درمان بسته به شدت یبوست از ۴۰ تا ۱۲۰ روز طول میکشد.

**توجه:دمکرده گل سرخ(محمدی) روزی یک لیوان هم به عنوان یک داروی ملین میتوان استفاده کرد.

 

تقویت لثه با گلاب

درمانگران طب سنتی برای افزایش استحکام و تقویت لثه قرقره گلاب را توصیه می‌کنند. آنها بر این باورند که نگه‌داشتن گلاب در دهان و قرقره کردن آن علاوه بر استحکام لثه به درمان برفک و آفت دهانی هم کمک می‌کند و سرعت از بین رفتن آلودگی‌ها و باکتری‌ها را در دهان بیشتر می‌کند.

 

کاهش خستگی و تقویت قلب با گلاب

یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن گنجاندن عرقیجات گیاهی همچون گلاب خنک به برنامه غذایی است. نوشیدن گلاب خنک در تابستان و حتی ماه‌های پیش از شروع تابستان به کاهش میزان حرارت بدن و همین‌طور تقویت بدن و افزایش توان بدن کمک می‌کند. البته باید توجه داشت که بهتر است برای مصرف روزانه گلاب حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت و متناسب با نوع مزاج برای مصرف این عرق گیاهی اقدام کرد.

 

برای کسب اطلاعات در مورد گلاب روی لینک زیر کلیک کنید
عرق گلاب،خواص،طبع،مضرات و طریقه مصرف گلاب
تاثیر گلاب بر جوش صورت،فشار خون و پوست
مضرات گلاب،طبع عرق گلاب
خواص عرق گلاب،طریقه مصرف گلاب
تاثیرات گلاب برای تقویت لثه، یبوست و کودکان